اهمیت جنس پارچه در سقف پارچه ای متحرک

سقف پارچه ای متحرک

جنس پارچه در سقف پارچه ای متحرک

سقف متحرک پارچه ای از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. کیفیت هرکدام از اجزا، مستقیما تاثیرگذار در کیفیت نهایی یک سقف متحرک است .

این مقاله را به جنس پارچه مورد استفاده در سقف پارچه ای متحرک اختصاص می دهیم که هم به لحاظ زیبایی محصول و هم به لحاظ کیفیت فنی بسیار حائز اهمیت است.

در سقف های پارچه ای متحرک برقی، پوشش از نوعی پارچه که به صورت ترکیبی از PVC و Polyester و ‌‌Black out می باشد تشکیل شده است.

اصطلاح ((پارچه ای)) که در سقف های پارچه ای متحرک استفاده می شود در واقع با مفهومی که ما از پارچه در ذهن داریم کمی متفاوت است.

لایه های پارچه سقف پارچه ای متحرک

پارچه مورد استفاده در سقف متحرک پارچه ای از5 لایه تشکیل شده است.

  • دو لایه PVC که در برابر نفوذ آب، باد، تابش آفتاب خصوصا” اشعه ماورابنفش و همچنین حرارت مقاوم بوده و اجازه عبور حتی یک قطره باران را به زیر سقف نمی دهد.
  • دولایه UV
  • لایه دیگر black out است . black out  بودن پارچه نوعی ویژگی پارچه است.

اصطلاح Blockout که در مورد پارچه های pvc مورد استفاده در سقف متحرک به کار می رود، در واقع ویژگی است که مانع عبور نور از این

پارچه ها می شود که خصوصیات این نوع پارچه را افزایش می دهد .

جنس پارچه در سقف پارچه ای متحرک

خصوصیت پارچه سقف پارچه ای

یکی از این خصوصیات این است که باعث می شود در فصل های گرم سال ، مقدار قابل توجهی از گرمای خورشید  پشت پارچه مانده و گرما زیاد و آزاردهنده به فضای زیر سقف منتقل نشود.

دیگر خصوصیتی که می توان به آن اشاره کرد، زمانی که برگ یا شاخه و  دیگر موارد مثل گرد و خاک پشت پارچه می نشیند، نقش و سایه آن  از زیر سقف قابل مشاهده نیست و شما یک سطح  یک دست و یکپارچه و یک رنگ سقف متحرک را مشاهده می نمایید.

به کار بردن پارچه مناسب برای سقف های جمع شونده پارچه ای از نظر دوام و طول عمر محصول، زیبایی محصول ، تنوع رنگ و کارایی آن بسیار حائز اهمیت است.

سبک بودن  پارچه مورد استفاده در ساختار سقف متحرک پارچه ای از خصوصیات بارز  این نوع سقف است .

این پارچه ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند و در صورت مراقبت و استفاده صحیح از این نوع سقف تقریبا طول عمر مفید  پارچه های این محصول بیش از 15 سال خواهد بود.

سقف پارچه ای متحرک

پارچه مورد استفاده در سقف متحرک پارچه ای

پارچه های مورد استفاده در این نوع سازه، تحمل بازه دمایی منفی 30 درجه تا مثبت 70 درجه را دارند.

اما نکته ای که قابل توجه است، در مناطق سردسیر و برف خیر، جمع کردن سقف در زمان بارش شدید برف و یا  استفاده از سیستم گرمایشی در زیر محیط اجرا شده سقف پارچه ای متحرک است.

درست است که  استفاده از پارچه های ارزان قیمت برزنتی برای سقف های تاشو قیمت تمام شده سقف را کاهش می دهد اما هم در ابتدای

خرید سقف پارچه ای متحرک و هم در استفاده طولانی مدت از سقف متحرک، اختلاف بسیاری به لحاظ کیفی  با پارچه pvc را از خود نشان

می دهد. با توجه به پایین بودن کیفیت پارچه های برزنتی، استفاده از این نوع پارچه در ساختار  سقف های متحرک اصلا گزینه مناسبی نخواهد بود .

نداشتن تغییر رنگ در استفاده طولانی مدت در برابر تابش آفتاب ، ایجاد نکردن بو در اثر تابش شدید آفتاب، حفظ زیبایی و تنوع در رنگ و طرح مناسب با ایده های طراحان خوش ذوق از دیگر خصوصیات  این نوع پارچه ی مورد استفاده و مورد تایید مجموعه برج وین در سقف متحرک پارچه ای است.

برای سفارش ساخت پنجره گیوتینی یا پانوراما و انواع سقف آلومینیومی متحرک ، سقف شیشه ای متحرک و پارچه ای و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های 02188515879 – 02188543809 با کارشناسان و مشاوران برج وین در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *