شیشه لمینیت در پنجره گیوتینی

شیشه لمینت

شیشه لمینت قابل استفاده در پنجره گیوتینی

شیشه لمینت  را می توان در انواع پنجره دوجداره استفاده کرد که نوعی شیشه ایمنی است.

این نوع شیشع که شامل دو یا تعداد بیشتری از لایه های شیشه همراه با لایه های طلق PVB ( پلی وینیل بوتیرات ) طی یک فرآیند ترکیبی فشار و دما بوجود می آید.

طلق PVB با ضخامتهای مختلف که کاربردی ترین آنها mm 0.38 و mm 0.76 و mm 1.52 می باشد جهت ساخت انواع شیشه های لمینت بکار می رود.

تعداد لایه های شیشه لمینت براساس نوع کاربرد آنها تعیین می گردد.

وجود طلق های PVB در میان دو لایه شیشه پنجره گیوتینی باعث می شود که شیشه پس از شکستن فرو نریزد و ذرات شیشه خرد شده بصورت چسبنده به طلق نگهداشته شده و از جدا شدن و پخش شدن آنها در محیط جلوگیری شود.

به همین جهت استفاده از شیشه های لمینت در پنجره های گیوتینی –پاناروما در ساختمانهای مرتفع در جلوگیری از خطرات ناشی از حوادث طبیعی مثل زلزله و آتش سوزی که باعث فرو ریختن شیشه های معمولی و سکوریت می شود بسیار موثر است .

همچنین یکی از مزیت های شیشه های لمینت مورد ااستفاده در پنجره گیوتینی این است که می توان چندین نوع شیشه را به صورت همزمان در لایه های مختلف آن بکار برد و کارآیی شیشه ها را افزایش داد.

پنجره گیوتینی

برتری شیشه لمینت در پنجره گیوتینی

در فرایند لمینیت میان دو یا چند لایه شیشه، میان لایه‌های پلیمری قرار گرفته و کل مجموعه تحت فشار وحرارت به صورت دائمی یکپارچه می‌گردند.

مهمترین مشخصه شیشه‌های لمینت مورد استفاده در پنجره برقی الگوی شکست آنهاست.

شیشه‌ها در اثرضربه می‌شکنند اما تکه‌های شکسته به میان لایه چسبیده و شیشه یکپارچگی خود را حفظ می‌نماید.

شیشه لمینت نسبت به شیشه‌های معمولی از ضریب ایمنی بیشتری برخوردار است.

شیشه معمولی در اثرشکست به تکه های درشت و برنده، خرد شده که می‌توانند منجر به خسارات جانی و مالی گردد.

شیشه‌های سکوریت استفاده شده در پنجره گیوتینی در مقایسه با شیشه‌های معمولی وضعیت بهتری دارند. این شیشه‌ها در اثر شکست به قطعات ریز و غیر برنده خرد می‌شوند که هیچ گونه خطر جانی ندارند.

اما به هر حال شیشه فرو می‌ریزد و علت پیدایش شیشه‌های لمینیت پایین آوردن خسارت و خطرات ناشی از شکستن شیشه است .

مکانیزم شیشه لمینت

ورق‌های شیشه‌ای مورد استفاده برای ساخت شیشه‌های لمینت مورد استفاده در پنجره گیوتینی می‌تواند شیشه‌های معمولی، شیشه سکوریت، شیشه رنگی، شیشه فلوت و … باشد.

برای شیشه دو لایه لمینت، ضخامت معمول ورق‌های شیشه هست. این شیشه‌های مورد استفاده در پنجره گیوتینی شفافیت خوبی داشته و مقاومت در برابر ضربه آن‌ها چندین برابر بیشتر از شیشه‌های معمولی است. از این رو از آن‌ها در ساخت شیشه‌های امنیتی استفاده می‌شود.

با توجه به خاصیت چسبندگی بسیار بالای PVB، در اثر شکست قطعات شکسته شده بر روی لایه PVB باقی مانده و فرو‌نمی‌ریزند. PVB مقدار زیادی از انرژی ضربه را جذب و به سرعت آن را در سطح خود پراکنده می‌سازند.

بدین ترتیب ایمنی انسان‌های داخل و خارج ساختمان حفظ می‌گردد. عایق صدا که یکی از ویژگی های پنجره گیوتینی است از عوامل مهم برای ارزیابی ساختمان‌های مدرن مسکونی است.

شیشه لمینت با PVB درون لایه‌ای قادر به جلوگیری از موج صوتی و حفظ محیط آرام و راحت است. عملکرد ویژه‌ای این شیشه‌ها در عبور اشعه UV نور خورشید است.

این لایه میانی که اکثراً از طلق لمینت می‌باشد توانایی این را دارد که در زمان شکسته شدن شیشه در پنجره گیوتینی ، لمینت مانع از فروریختن قطعات آن شده و باعث می‌شود که خرده‌ها به هم چسبیده و به اطراف پرتاب نشوند.

در منازل مسکونی در اثر عبور اشعه UV از شیشه‌ها اشیای گران بهایی همانند فرش، مبلمان، تابلوهای هنری به‌ مرور زمان دچار رنگ‌پریدگی می‌شوند.

شیشه‌های لمینت مورد استفاده در پنجره پاناروما با کارایی بالا، عبور حدود 99 درصد از اشعهUV را مسدود می‌کنند. این در حالی است که بیشترین نور قابل مشاهده را از خود عبور می‌دهند.

شیشه لمینت

تاریخچه شیشه لمینت

سال ۱۹۰۳ توسط یک شیمیدان فرانسوی بنام “ادوارد بندیکناس” بصورت تصادفی اختراع شد

وی در هنگام کار در آزمایشگاه مشاهده کرد فلاسک شیشه‌ای پوشش داده شده با نیترات سلولز (نوعی پلاستیک) بعد از شکست متلاشی نشده و قطعات شکسته شده بصورت یکپارچه  در کنار یکدیگرباقی‌ماندند.

شیمیدان فرانسوی از این مشاهده ایده گرفت و از آن در تهیه شیشه لمینت استفاده کرد.

ازاین اختراع برای اولین بار در جنگ جهانی اول برای تهیه شیشه ماسک گاز استفاده شد.

سپس در سال ۱۹۳۹ کمپانی فورد بکاربردن شیشه لمینت را درصنعت خودرو سازی آغاز کرد.

کاربرد شیشه لمینت

استفاده از این شیشه  در پنجره گیوتینی به دلیل مقاومت بالایی که دارند نوعی شیشه امنیتی محسوب می شوند .

علاوه بر استفاده از آنها در پنجره های پاناروما در ساختمان های مسکونی (که به عنوان نوعی عایق صوتی و متریالی برای رویت فضای بیرون ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند) در سایر مکان ها از جمله فرودگاه ها، اماکن اداری و تجاری، فروشگاه های زنجیره ای، ویترین صرافی ها و طلا فروشی ها و دیگر مکان ها و نیز به عنوان کف دکوراتیو در ساختمان ها کاربرد دارد.

ویژگی های شیشه لمینت

استفاده از شیشه لمینت در پنجره برقی در ساختمان‌هایی با ارتفاع بالا در جلوگیری از خطرات احتمالی ازجمله آتش‌سوزی و زلزله نیز می‌تواند بسیار حیاتی باشد.

استفاده از چندین نوع شیشه در لایه‌های مختلف از دیگر مزیت‌های مهم شیشه لمینت می‌باشد که باعث افزایش کارایی این نوع شیشه لمینت در پنجره های برقی می‌شود.

علاوه برافزایش ایمنی این نوع شیشه‌ها و استفاده  ان در ساختار پنجره گیوتینی، می‌توان به عایق بودن آن‌ها در برابر صدا نیز اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی های پنجره گیوتینی عایق صدا هست.

  با توجه به این که آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ خود دغدغه ای برای همه محسوب می شود، برطرف کردن این موضوع نیز می‌تواند برای افرادی که در صنعت معماری دستی دارند، بسیار جالب‌توجه باشد.

همچنین طلق بکار رفته در این محصول باعث کنترل اشعه ماورای بنفش نیز می‌شود.

در شیشه لمینت های تولید شده، با افزایش ضخامت لایه میانی، میزان عایق بودن این شیشه‌ها در برابر اشعه ماورای بنفش افزایش می‌یابد که این امر نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد داخل منزل داشته و مانع از کاهش تدریجی رنگ فرش‌ها و مبلمان توسط نور خورشید می‌شود.

با این اوصاف می‌توان گفت استفاده از  شیشه لمینت در پنجره گیوتینی ، سه ویژگی عایق حرارتی، کاهش آلودگی صوتی و امنیت را به‌طور یکجا به همراه  داشته باشد.

اجرای پنجره گیوتینی با شیشه لمینیت در ساختمان هایی که در مناطقی با  وزش بادهای شدید  و خطر ایجاد طوفان و گردباد روبرو هستند  مورداستفاده قرار بگیرد. با توجه به مصارف پرکاربرد این محصول می‌توان گفت که قیمت شیشه لمینت بسیار مناسب است.

شیشه فتو لمینت

شیشه فتو لمینت

فوتولمینیت کردن شیشه در پنجره های برقی به معنی لمینیت کردن یک طرح گرافیکی درون شیشه است. در اجرای این روش میتوان از پارچه، طلق یا چاپ مستقیم شیشه بهره برد.

شیشه لمینت رنگی

برای بالا بردن ضریب ایمنی شیشه های رنگی، آن را لمینت میکنند.

استفاده از شیشه های رنگی ،مورد توجه برخی علاقمندان پنجره گیوتینی بوده است.

از کاربرد شیشه های لمینت رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دکوراسیون داخلی

پنجره برقی پاناروما  

ساختمان‌های تجاری و مسکونی

شیشه های رنگی لمینت مورد استفاده در پنجره گیوتینی، سه خصوصیت عایق حرارتی، پایین آوردن آلودگی صوتی و امنیت را به طور همزمان دارا هستند.

در اثر برخورد های شدید به هیچ نحوی فرو نمی ریزند و چسبیده به طلق می‌مانند.

میزان صوت عبوری از شیشه را در هر محدوده فرکانسی تا میزان مشخصی پایین می آورند.

برخی از گونه های آن‌ از عبور تقریبی ۹۹ درصد از اشعه خطرناک فرا بنفش (UV) نور خورشید مانع می شوند.

برای سفارش ساخت پنجره گیوتینی یا پانوراما و انواع سقف آلومینیومی متحرک ، سقف شیشه ای متحرک و سقف پارچه ای متحرک و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های 02188515879 – 02188543809 با کارشناسان و مشاوران برج وین در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *